כתיבת תוכן – מה המיוחד בכתיבה לאתרים?

כתיבת התוכן לאתרי האינטרנט היא כתיבה עם חוקים ברורים , שונים מכל סוגי כתיבה אחרת. לתוכן במאמר לאינטרנט יש מספר תפקידים, הוא חייב להתאים לקהל היעד, הוא חייב להיות ממוקד וקצר והוא צריך להיות שיווקי ומניע לפעולה. בכל כתיבת תוכן לאתרים יש לשלב מילות מפתח הקשורות לתוכן האתר. למילות המפתח יש תפקיד חשוב, הן יקדמו את האתר בדירוג של תוצאות מנועי החיפוש והן יביאו אל האתר את הגולשים המחפשים את המוצר או את השירות שבו האתר עוסק. בעל אתרים רבים מקדישים תשומת לב רבה לעיצוב האתר, לתמונות, לסרטוני הווידיאו, אך  מזלזלים בכוחן של המילים, וזו טעות!

כתיבת תוכן – על ההבדל בין כתיבת תוכן לרשת לבין כתיבה עיתונאית

לאינטרנט יש שפה משלו והיא שונה מכל שפת כתיבה אחרת. כתיבת תוכן היא מהירה יותר, היא קצרה וממוקדת, היא עניינית ויש לה מטרה שיווקית. רוב הגולשים מתקשים לקרוא תכנים ארוכים, הם מחפשים מסרים קצרים, חדים וקולעים.

הכתיבה לאינטרנט רואה את הלקוח. בעוד  שלכתיבה העיתונאית מותר לספר על בעל העסק, על המפעל או על מוצר חדש, כתיבת תוכן מתרכזת בעיקר בלקוח. לנגד עיניה היא רואה את התועלות שמחפש הלקוח והיא מציעה לו פתרונות לבעיה שבגינה הוא הגיע אל האתר.

הכתיבה לאינטרנט משלבת מילות מפתח כדי לקדם את האתר והיא צריכה להניע לפעולה, לגרום ללקוח להתקשר עם בעל האתר, לרכוש את המוצר, להוריד מדריך ועוד.

כתיבה עיתונאית צריכה לענות על חמישה ממי"ם. כמעט בכל כתבה לעיתון יענה הכותב על השאלות, מי מה, מתי, מקום ומדוע.

הכתיבה לאתרי האינטרנט פונה אל קהל יעד מוגדר, קהל היעד שזקוק למוצר או לשירות שבעל האתר מציע. הכתיבה העיתונאית לעומתה פונה לציבור כללי. הכתיבה העיתונאית אינה נכתבת לצרכי קידום, היא אינה חייבת להעביר מסר שיווקי ולהניע לפעולה. הכתיבה לעיתון, לעומת הכתיבה לאינטרנט מאופיינת בשפה גבוהה, מעמיקה והרבה יותר רשמית. היא מתמקדת בנושא אחד, בוחנת אותו לעומק ועונה על כל השאלות הקשורות לנושא.

על אף השוני הרב שבין כתיבת תוכן לכתיבה העיתונאית יש גם מכנה משותף. שני סוגי הכתיבה נכתבים בסגנון הפירמידה ההפוכה, סגנון שבו המסר העיקרי מועבר מיד בתחילת הכתבה. בשני סוגי הכתיבה יש חשיבות רבה לכתיבת הכותרת הראשית וכותרת המשנית. רק כותרות מעניינות, מסקרנות ואטרקטיביות ימשכו את הקורא לקרוא את הכתבה בעיתון או באינטרנט.